خانه بومیان کیش

4.7/5 - (7 امتیاز)
خانه بومیان کیش

40,000 تومان

اولین سانس: ۱۰:۳۰ آخرین سانس: ۱۶:۳۰
بانوان
آقایان
کودکان

مشخصات کلی

چنانچه با رزرو اینترنتی راحت نیستید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا پیام در واتس اپ رزرو خود را انجام دهید.

تصاویر بیشتر از خانه بومیان کیش

توضیحات در مورد خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش قدمتی به طول 2 قرن دارد. این خانه با وسعت 1200 متر مربع در منطقه سفین کیش واقع شده است. این منطقه از جمله روستاهای کوچک جزیره است. سنگ‌های مرجانی، ملاتی از گل سفید، ملات ساروج، دعن، منگور، چندل و یدع که همگی جزء مصالح بومی خانه‌سازی هستند، در ساخت خانه بومیان به کار رفته است. از سال 1393 این خانه به عنوان یکی از موزه‌های منحصر به‌ فرد در کیش شناخته شده است.

شرایط بازدید از خانه بومیان کیش

ساعات مناسب برای بازدید از خانه بومیان کیش 9 الی 13 و 15 الی 21 است. شما در 30 دقیقه باید بازدید خود را به اتمام برسانید. این خانه جزء اماکن تاریخی و موزه‌ها در بین تفریح‌های غیر آبی گشت جزیره کیش معرفی می‌شود. که با سبک معماری کاملاً سنتی و بومی خود هر ساله تعداد بالایی گرشگر را برای بازدید به سمت خود جذب می‌کند.

آشنایی با شیوه زندگی مردم بومی جزیره کیش | خانه بومیان در کیش

تاجری به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین مالک اصلی خانه بومیان بوده است که نسل به نسل به فرزندان وی رسیده است. ناگفته نماند که بزرگ‎ترین لنج بادبانی جزیره کیش نیز از آن این تاجر بوده است. شما برای آشنایی هرچه بیشتر با سبک زندگی مردم بومی کیش، بازدید از این خانه را نباید از یاد ببرید.

شما با بازدید این خانه با روش زندگی و معیشت بومیان در 80 سال گذشته روبرو خواهید شد. آشنایی با معماری، صنایع دستی و هنر جزیره کیش نیز برای شما بسیار جذاب خواهد بود. جالب است که بدانید مراسم عروسی، صيد ماهی و مرواريد و آداب رسوم مردم بومی نیز به صورت فیلم نمایش داده می‌شود و شما به عنوان گردشگر این اختیار را دارید که با لباس محلی عکس بگیرید. از بانوان هنرمند می‌توانید درخواست کنید که نسبت به اجرای نقش حنا اقدام نمایند. پذیرایی در این خانه با خرما، شیرینی‌های محلی و قهوه عربی شما را از انتخاب خود برای بازدید از این محل راضی نگه خواهد داشت. برای خرید سوغات از جنوب می‌توانید از غرفه صنایع دستی خانه بومیان کیش استفاده کنید.

بخش‌ های گوناگون خانه بومیان در کیش

حیاط مجلسی (حوی المجلس)، اتاق میهمان مردان، مکتب‌خانه و حیاط اندرونی از جمله بخش‌های متنوع خانه بومیان کیش است. حیاط مجلسی (حوی المجلس) تنها مختص مهمانان مرد بوده است. مکتب‌خانه برای آموزش قرآن و ختم در این روستا حکم مدرسه را داشته است. حیاط اندرونی تنها به اهالی منزل و خانواده اختصاص داشته است. این خانه که به عنوان موزه مردم‌شناسی بومیان از آن یاد می‌شود قطعاً برای آشنایی با پیشینه تاریخی و قدیمی جزیره کیش یک گزینه ایده‌آل است.

جمع بندی نهایی

خانه بومیان کیش که از آن به عنوان موزه مردم‌شناسی بومیان یاد می‌کنند یکی از بهترین مکان‌های تاریخی و تفریحی در جزیره به شمار می‌آید. برای خرید بلیط و بازدید از این موزه، به صورت آنلاین و اینترنتی، می‌توانید اقدام کنید. در شرایط خرید و رزرو آنلاین شما این امکان را دارید که با تخفیف بیشتری بلیط مورد نظر را تهیه نمایید. در بین تفریح‌های غیرآبی کیش، بازدید این خانه می‌تواند یک انتخاب معقولانه باشد.

نظرات و سوالات شما در مورد خانه بومیان کیش

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “خانه بومیان کیش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اولین نفر از تخفیف‌ها با خبر شو!

ما از اطلاعات تماس شما حراست می‌کنیم و فقط جهت اطلاع رسانی تخفیف‌های این سایت از آن استفاده خواهیم کرد.